21 lipca 2010

Puszczam do Was oczko ;) nitowe :D

Odkąd mam do dyspozycji pewne sprytne narzędzie do nabijania oczek nitowych, zaczęłam je częściej używać ;) W sklepach można nabyć oczka nitowe w rożnych fantazyjnych kształtach, ja korzystam głównie z tych które są dostępne w Kreatywnym Świecie.

W poniższych pracach wszystkie dziurki wzmocniłam metalowymi oczkami nitowymi, w ten sam sposób można wzmocnić dziurki w albumach spinanych kółkami - uchronimy je przed zbyt szybkim zniszczeniem.
Tagi/zawieszki to bardzo miły drobny dodatek do prezentu ;)


Dla maleńkiej dziewczynki:

Papier Bo Bunny Flirty ; naklejka z zestawu Dziecko; tusz Memento; oczko nitowe 8mm;stemple Rayher Border


Dla chłopca lubiącego pociągi:

papier Bo Bunny Flirty Birds ; nakleki Rayher zestaw Chłopiec; wstążka z zestawu Rayher Chłopiec; ćwiek z zestawu Rayher Chłopiec; tusz Memento, oczko nitowe okrągłe 8 mm


Dla bliskiej sercu osoby:

Papier Bo Bunny Flirty Birds oraz Flirty Stripe; stemple Rayher Border, ćwieki z zestawu Rayher Chłopiec, naklejka z zestawu Rayher Księżniczka; tusz Mementooczko nitowe okrągłe 8 mm


Dla podróżnika:

Papier Bo Bunny Flirty, naklejka z zestawu Rayher Wakacje; wstążki z zestawu Wakacje, tusz Mementooczko nitowe okrągłe 8 mm



Dla przyjaciela:



Papier Bo Bunny Flirty Stripe, trójkątne guziki Rayher , tusz Memento; oczko nitowe okrągłe 8 mm; wstążka z zestawu pastelowego

Przygotowałam dla Was krótki kursik :

Narzędzie do nitowania , którego używam i mogę polecić to prosty nitownik firmy Rayher, można go kupić w Kreatywnym świecie.
Nitownik jest wyposażony w cztery końcówki, dopasowanych do dwóch wielkości oczek 4 mm oraz 8 mm, ale z powodzeniem można je stosować również do innych wielkości oczek. Dwie końcówki służą do robienia dziurek i dwie do "spłaszczenia " oczka. Do pracy z nitownikiem przyda się również specjalna mata która ochroni stół czy inna powierzchnie na której pracujemy, przed zniszczeniem.


Do nitownika wkręcamy końcówkę do robienia dziurek, uderzamy młotkiem w nitownik i dziurka gotowa. Dziurki można robić w różnych materiałach: tekturze, folii, tkaninie, filcu, skórze, cienkim metalu itd




Przekładamy oczko przez dziurkę, po lewej stronie naszej pracy, wystaje teraz cześć oczka którą musimy rozbić

Zmieniamy końcówkę w nitowniku i ponownie uderzamy młotkiem

Tak wygląda rozbite oczko , po lewej stronie :



Oczkami można mocować kwiatki, wstążki oraz inne dodatki, nitownikiem można wykonać fantazyjne ażurki


W tej pracy ażurowe serduszko w zakrętce wykonałam nitownikiem:



Tutaj oczkami wzmocniłam dziurki w tkaninie/ okładce albumu :


Mam nadzieję, że kursik okaże się przydatny ;)


Pozdrawiam serdecznie Wszystkich tutaj zaglądających!

14 komentarzy:

  1. śliczne tagi! kursik na pewno się przyda!

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie kurs też bardzo przydatny! fajne urządzenie a jeszcze lepsze tagi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. słodkie tagi :)

    a kursik - na pewno wielu osobom się przyda :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczne tagi:)Urocze to urzadzenie:)Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Twoje prace, dzisiejsze tagi są bardzo radosne i letnie !!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurs bombowy :) Bardzo przydatny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ten sam przyrząd i kupiłam mnóstwo nitów, ale jeszcze go nie "rozdziewiczyłam":) Kupiłam wlaśnie z myślą o albumach i wzmacnianiu dziurek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy ja dobrze widzę, że końcówka tej części rozbijającej jest ośmiokątna? Tak jak w Scraparatusie?
    I poważnie można tym rozbijać nity 8 mm? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki dziewczyny! :*

    Tores, końcówki są 6-kątne i 8 mm mierzone po zewnętrznej krawędzi oczka (według oznaczenia na opakowaniu), dziurka ma 4 mm.

    OdpowiedzUsuń
  10. Those tags are so adorable!! I really like your creations!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kursik świetny.Prace piekne

    OdpowiedzUsuń
  12. Och, zapomniałam, że Rayher tak inaczej mierzy te swoje nity :( A już miałam nadzieję, że jest coś, czym można zamontować moje wielkie nity, które mają 8 mm wewnętrznego kółka i leżą bezużytecznie. I że jest narzędzie lepsze od scraparatusa. Teraz się biję z myślami, czy kupować, bo na pewno jest tańsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. tak różnorodne, a wszystkie piękne! też uważam, że tagi to świetny dodatek do prezentu!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawieszki piękne i kursik bardzo przydatny.Też muszę spróbować takiego nitowania, bo od dawna o tym myślałam, ale nie wiedziałam jak...Teraz już wiem. Dziękuję !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)